ساعت های رولکس زندگی من

ساعت های رولکس زندگی من

ساعت های رولکس زندگی من

ساعت های رولکس زندگی من

چگونه می توان یک جستجوگر را انتقال داد

در این مقاله ما مشتاق هستیم که در مورد جستجوگر صحبت کنیم. امیدواریم این مورد برای شما مفید باشد. بیمار مبتلا به لیشمانیوز پوست (نامهای رایج در افغانستان: Saldan یا Gesells) شایع ترین نوع لیشمانیوز جلدی است که به علت نیش های جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد مگس شن و ماسه به انسان منتقل می شوند. علت این بیماری انگلی لیشمانیا است. سیکل در کشورهای گرمسیری مانند چین، سوریه، عربستان سعودی، عراق، ایران، فلسطین، قفقاز و جنوب شرقی روسیه، پاکستان، افغانستان و هند رایج است. هر ساله 19000 مورد بیماری سلیاک در ایران ثبت می شود که 3،000 آن مربوط به استان فارس است.


چگونه می توان یک جستجوگر را انتقال داد


سیکل توسط گزش برخی از گونه های مگس شن و ماسه آلوده منتقل می شود. پشه شن و ماسه بسیار کوچک است و اندازه آن حدود یک سوم پشه های معمولی است و دشوار است. در ایران، دو نوع شهری (خشک) و روستایی (نوع مرطوب) وجود دارد. در منطقه ی شهری مخزن خشک (خشک)، اغلب بیماران و سگ ها به طور تصادفی هستند. به این ترتیب، ساندویچ های زن آلوده می شوند پس از لخته شدن خون در اطراف زخم زخمی، باعث انتقال بیماری به یک فرد سالم می شود. در روستاییان نوع روستایی (موش) روستا یک مخزن بیماری است و پشه های زن پس از آلوده شدن به خون از یک موش و انتقال بیماری به یک فرد سالم در خون انتقال می یابند.
تشنج چیست؟

در واقع تشنج یک التهاب پوستی و زیر جلدی (نوعی گرانولوماتوز) (لامپ و سفتی بافت و دانه های بافت به علت عفونت) است که سبب می شود که اندام های جانبی روی پوست ظاهر شوند که بعدها تبدیل به جانبی می شوند به زخم (خشک یا مرطوب). عوامل ایجاد کننده این بیماری عبارتند از: L. major و L. tropica L. parasitica که بیشتر در هند، پاکستان، مدیترانه، کشورهای شوروی سابق، افغانستان، آفریقا، سودان و مناطق عقلانی سرطان خون دیده می شود. . این معمولا در کودکان و نوجوانان یافت می شود. میزبان اصلی این انگل ها انسان است و حامل های آنها یک نوع پشه (نوع P.papatasi در شبه قاره هند و نوع P.sargenti در مناطق دیگر) است. پارازیتیسم لیگن L. بزرگ باعث غشای مخاطی (به نام پیوند شهری) می شود. این نوع پیاز بیشتر در مناطق مادری خاورمیانه، سودان، اتیوپی، نیجریه و آفریقا یافت می شود. انگل جواری وحشی است که در لانه ای از این مناطق زندگی می کند. حاملان این انگل ها عبارتند از B.caucasicus و P.papatosi (دو نوع پشه ها) پشه هایی که بر روی این جوندگان آلوده به انگل قرار می گیرند و سپس انگل را به انسان انتقال می دهند.
نشانه ها و علائم ناظر

در بیشتر موارد، لیشمانیوز باعث یک یا چند زخم پوستی می شود. زخم در مراحل اولیه یک جوش کوچک است که حدود دو سانتی متر قطر قرمز است. بعد از چند هفته، جوش ها ظاهر می شوند و در اطراف آنها زخم هایی وجود دارد که مرز روشن و بسته شدن اسکار در مرکز آن وجود دارد. زخم ممکن است مرطوب و آلوده باشد، یا آنها ممکن است خشک و پخته شده بیش از آنها. این زخم ها معمولا در ناحیه های بدن ایجاد می شوند که با لباس پوشانده نمی شوند (و در معرض نیش حشرات قرار می گیرند) به خصوص در صورت و دست ها و پاها. پس از برداشتن حشره، این زخم ها می توانند بلافاصله ایجاد شوند و در بعضی موارد ممکن است بیماری هفته یا ماه در مرحله ارتباط باشد و سپس زخم ایجاد می شود. در بعضی موارد، عفونت اسپور تروسید ممکن است در سایر اعضای بدن، از جمله گره های لنفاوی گسترش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.