ساعت های رولکس زندگی من

ساعت های رولکس زندگی من

ساعت های رولکس زندگی من

ساعت های رولکس زندگی من

علت و درمان خانگی درد آرنج دست راست در بدنسازی

درد آرنج

درد آرنج ,درد آرنج در بدنسازی,درد آرنج دست چپ,درد آرنج تنیس بازان,درد آرنج نشانه چیست,درد آرنج و زانو,درد آرنج و ساعد,درد آرنج راست,درد آرنج ناشی از چیست

درد آرنج , درد آرنج در بدنسازی , درد آرنج دست چپ , درد آرنج تنیس بازان

توضیحاتی در مورد درد آرنج

ساییدگی و آرتروز آرنج میتواند از علل دردهای مزمن آن باشد. بدجوش خوردن شکستگی های آرنج و یا آسیب مزمن بافت های آن بدنبال ضربات وارده میتواند در دراز مدت موجب ساییدگی و آرتروز آرنج شود. استفاده بیش ازحد و فشارهای مکرر بر روی تاندون های اطراف مفصل آرنج میتواند باعث ازبین رفتن این بافت ها مخصوصا درناحیه ای که تاندون ها به استخوان ها متصل شده است بشوند. با از بین رفتن این بافت ها دراطراف آرنج مخصوصا هنگام حرکت دست و مچ، درد ایجاد میشود دوره ریکاوری کامل بیمار براساس محل و میزان درد چند ماه طول می کشد. یکی از رایجترین درد های این ناحیه اختلال آرنج تنیس بازان است . اختلال آرنج گلف بازان کمتر از اختلالات دیگر ایجاد می شود اما مانند آسیب دیدگی هایی است که براثر استفاده بیش ازحد ازمفصل ایجاد می شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد آرنج صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت درد آرنج

استفاده بیش ازحد و فشارهای مکرر بر روی تاندون های اطراف مفصل آرنج میتواند باعث ازبین رفتن این بافت ها مخصوصا درناحیه ای که تاندون ها به استخوان ها متصل شده است بشوند. با از بین رفتن این بافت ها دراطراف آرنج مخصوصا هنگام حرکت دست و مچ، درد ایجاد میشود دوره ریکاوری کامل بیمار براساس محل و میزان درد مچ دست چند ماه طول می کشد. در بعضی مواقع این بافت ها در ناحیه ی مچ منجر به کیست مچ دست می شود. یکی از رایجترین درد ارنج در این ناحیه اختلال آرنج تنیس بازان است . اختلال آرنج گلف بازان کمتر از اختلالات دیگر ایجاد می شود اما مانند آسیب دیدگی هایی است که براثر استفاده بیش ازحد ازمفصل ایجاد می شود . اپیکاندیل جانبی(آرنج تنیس بازان) :یک برآمدگی درناحیه بیرونی آرنج است. ماهیچه های در پشت ساعد وجود دارد که مسئول خم شدن مچ دست به سمت عقب هستند و به این نقطه ازاستخوان متصل شده اند دردی که دراین برآمدگی ایجاد می شود اپیکاندیلتیزجانبی گفته میشود این ناحیه معمولا بدلیل اینکه جریان خون دراین ناحیه ضعیف است دچار اختلال آرنج تنیس بازان می شود اپیکاندیل میانی(آرنج گلف بازان) : یک برآمدگی درناحیه داخلی آرنج است .ماهیچه هایی درجلوی ساعد وجود دارد که مسئول خم کردن مچ دست به سمت بالا است وبه این نقطه ازاستخوان متصل شده است دردهایی که در این ناحیه ایجاد می شود اپیکاندیلتیز میانی گفته می شود. علاوه بر موارد فوق بسیاری از بیماری های دیگر میتواند موجب درد آرنج شود از جمله آرتروز یا بیماری بورسیت . در ادامه علل مختلف درد آرنج ذکر شده اند .

علل درد آرنج

رایج ترین علت درد آرنج به شرح زیر هستند: رگ به رگ شدن ساده: در صورتی که شما تصور می کنید درد در نتیجه انجام فعالیت بیشتر از مقدار معمول ایجاد شده، درد آرنج دست احتمالاً مربوط به رگ به رگ شدن بازوی شما است. این موضوع به معنی کشیده شدن بافت بازو است، اما این آسیب دائمی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رگ به رگ شدن و در رفتن بازو شما می توانید به متون تخصصی موجود در این زمینه مراجعه کنید. آرنج تنیس باز یا آرنج گلف باز: مشکل آرنج تنیس باز شرایطی است که در نتیجه آن درد اطراف ناحیه خارجی آرنج احساس می شود. این مشکل اغلب پس از استفاده بیش از حد عضلات و تاندون های نزدیک مفصل آرنج ایجاد می شود و در اصطلاح تخصصی پزشکی به آن اپی کندلیت می گویند. التهاب کیسه های مفصلی: حرکت مکرر بازو می تواند باعث تجمع مایع در محل مفصل بازو شود که در اصطلاح به آن التهاب پشت آرنج می گویند. این مشکل باعث ایجاد درد و ورم در محل قوزک آرنج می شود. آرتروز آرنج: این مشکل می تواند باعث شود مفصل آرنج دچار التهاب (ورم، گرمی و درد) شود. این مشکل معمولاً به آرامی ایجاد می شود و می تواند شامل سفت شدن آرنج باشد. عارضه‌ای است که در طی آن پوشش غضروفی مفصل تخریب‌شده و موجب آسیب‌های دردناک و ناتوان‌کننده می‌شود. همانند مچ و کف دست، سه نوع آرتروز آرنج دست وجود دارند که می‌توانند آرنج را درگیر کنند: استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و آرتروز پس از آسیب. شکستگی یا ترک خوردگی استخوان: که می تواند باعث درد آرنج شدید شود و معمولاً پس از افتادن یا وارد شدن ضربه به بازو ایجاد می شود.

علائم درد آرنج

التهاب و حساسیت قسمت خارجی استخوانی آرنج التهاب و حساسیت قسمت داخلی استخوانی آرنج خشکی و گرفتگی صبحگاهی آرنج توأم با درد مداوم درد ساعد تشدید شدن درد زمان مشت کردن دست یا نگه داشتن اشیاء

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.